سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ماهان نت
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 24482
کل یادداشتها ها : 20

1 2 >
نوشته شده در تاریخ 96/3/31 ساعت 4:9 ع توسط ماهان نت


مهم‌ترین استفاده اینترنت نسل پنجم شبکه تلفن همراه، تامین نیازهای اینترنت پرسرعت خانگی است. کمپانی ورایزن ادعا کرده تا پایان سال 2017 با همکاری چند شرکت دیگر، امکان عرضه اینترنت پرسرعت گیگابایتی را فراهم خواهد کرد.

 

فناوری 5G بی‌شک هزینه پایینی نخواهد داشت و طبق گفته‌های شرکت سیسکو، میزان مصرف داده اینترنت موبایل تا 2 سال آینده با حدود 57 درصد افزایش مواجه خواهد شد و میانگین قیمت داده‌های موبایل ممکن است افزایش 51 درصدی داشته باشد.

 

اما سرعت بالا و زمان تاخیر کمی که 5G دارد، موجب شده تا امکان دگرگونی بسیاری از صنایع را داشته باشد. از جمله کاربردهای این فناوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خودروها

 

یکی از مهم‌ترین علت‌های رشد اینترنت 5G، خودروهای خودران اینترنت 5G خواهند بود. این خودروها به شبکه‌هایی با کم‌ترین تاخیر نیاز دازند تا بتوانند اطلاعاتی مانند مدیریت فضای ابر و محتوای چندرسانه‌ای را تبادل کنند. گزارش‌های ABI Research نشان می‌دهد در آینده 67 میلیون حساب کاربری، به خودروهایی اختصاص خواهد یافت که از 5G پشتیبانی می‌کنند. براساس این گزارش، سه میلیون از این خودروها، مربوط به ارتباطاتی با زمان تاخیر کم خواهد بود.

 

اینترنت اشیا

 

طبق گفته‌های آشا کدی، مدیرکل استانداردهای پیشرفته موبایل در اینتل، فناوری 5G اولین شبکه‌ای است که با اینترنت اشیا تطابق دارد. کدی در کنفرانس کنگره جهانی موبایل در پاسخ به کوارتز گفته: "استانداردها و شبکه‌های نسل جدید موبایل باید بتوانند ترکیبی از چالش‌های زیرساخت ارتباطات و کامپیوتری پیچیده را حل کنند. با فناوری 5G، قابلیت محاسباتی با ارتباطی ترکیب خواهند شد و به‌همین صورت، بسیاری از دستگاه‌ها مانند پوشیدنی‌های هوشمند، برای فدرت محاسباتی نگرانی نخواهند داشت چرا که شبکه می‌تواند تمام پردازش‌های مورد نیاز را انجام دهد."

 

کدی آینده‌ای را تصور می‌کند که موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها، با استفاده از سنسورهای حساس به مکان و محتوا، می‌توانند اطلاعات را با افرادی که می‌خواهید به اشتراک بگذارند و در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی کنند. درنتیجه این امر، هرچیزی مانند ماشین لباسشویی، دوربین‌های ترافیک و حتی درخت‌هایی که سنسور دارند، باهم مرتبط خواهند شد.

همه چیز درباره کاربردهای اینترنت 5G [

واقعیت مجازی

 

فناوری 5G می تواند موجب پیشرفت‌های بسیاری در حوزه واقعیت مجازی و استریم ویدئو شود. به‌تازگی شرکت هوآوی توانسته یک ویدئوی 360 درجه که به‌صورت زنده و بر بستر شبکه 5g است را نمایش دهد.

 

اپلیکیشن‌ها

 

اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب و فضای ذخیره ابری نیز از تکنولوژی 5G بسیار بهره خواهند برد.

 

ال کدی گفته: "فضای ابر تبدیل به ضمیمه بی‌نهایت حافظه موبایل خواهد شد. هیچ وقت نباید نگران اتمام فضای موبایل خود باشید."

 

اپلیکیشن‌های گوگل (اپلیکیشن‌های وب مبتنی بر فضای ابری که در جستجوگر گوگل به سرعت اجرا می‌شوند) از 5G بهره زیادی می برند.






نوشته شده در تاریخ 96/3/23 ساعت 3:57 ع توسط ماهان نت


سرعت اینترنت 4G ایران در مقایسه با جهان

همانطور که می‌دانید سرعت نرخ داده در نسل چهارم شبکه‌های تلفن همراه، یا اینترنت 4G بسیار بالا است. این فناوری امکان جابه‌جایی داده‌ها را با سرعتی بالغ بر 100 مگابیت بر ثانیه دارد، اما در ارتباطات موبایل این سرعت به یک گیگابیت نیز می‌رسد. اینترنت 4G در تکنولوژی بی‌سیم انقلابی بزرگ محسوب می‌شود.

قبلاً نیز گفته شد که LTE (Long Term Evolution) یک نسل و استاندارد شبکه‌های موبایل نیست، بلکه شاخه‌ای از 4G است و سعی شده به سرعت‌های تعریف شده در استاندارد 4G دست پیدا کند. در واقع LTE را می‌توان به‌عنوان ادامه شبکه‌های موبایل فعلی و تمامل در بلند مدت تعریف کرد.
این نمودار میانگین سرعت دانلود کاربران را در هر کشور، زمانی‌که از اینترنت LTE استفاده می‌کنند مقایسه کرده است. البته در این جدول سرعت‌های 4.5Gیا غیره که بعضی از شرکت‌ها اسم آن‌ها را اورده‌اند شامل نشده‌ است. طبق این آمار بیشترین سرعت اینترنت 4G را کره جنوبی و سنگاپور، و کمترین را نیز هند و کاستاریکا دارند. همچنین ایران در رتبه 70 از 75 قرار دارد.مقدار سرعت اینترنت موبایل در هر کشور، به عوامل مختلفی بستگی دارد: چه طیفی از پهنای باند کشور در اختیار LTE قرار گرفته است، آیا به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر 4G، مثل LTE پیشرفته دست پیدا کرده است؟ شبکه تا چه اندازه شلوغ است و چقدر ترافیک و تداخل روی آن شبکه وجود دارد.

جدول مقایسه سرعت اینترنت 4G در جهان

در مجموع، کشورهایی که در این جدول از سرعت بیشتری برخوردارند، به شبکه LTE پیشرفته دست پیدا کرده‌اند و دستگاه‌های بسیاری دارند که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.
وبسایت اپن سیگنال بیشترین سرعت اینترنت 4G را در ایران، 10 مگابیت در هر ثانیه تخمین زده است.






نوشته شده در تاریخ 96/3/17 ساعت 3:38 ع توسط ماهان نت


تکنولوژی ADSL، نسبت به TD-LTE قدمت بیشتری دارد. این سرویس محدود به شبکه‌های کابلی است و حداکثر سرعت آن نسبت به TD-LTE کمتر و برابر با 25 مگابیت در ثانیه است. اما TD-LTE تا چند برابر سرعت بالاتری را پشتیبانی می‌کند، اما در عمل عوامل مختلف موجب می شود که کاربران سرعت‌هایی کم تر از حداکثر سرعت عرضه شده توسط این سرویس را عرضه کنند.

سرعت، کیفیت و پایداری اینترنت ADSL، بستگی به زیرساخت‌های مخابرات نظیر تجهیزات مخابراتی، شبکه، سیم‌کشی ساختمان و فاصله کاربر تا مرکز مخابرات دارد. تاکنون بالاتری سرعت واقعی اینترنت ADSL در ایران برابر با 8 مگابیت در ثانیه بوده است. اما تجربه نشان می‌دهد که کیفیت و سرعت اتصال اینترنت در مراکز مخابرات مختلف و محل‌های مختلف، گاهی بسیار کم‌تر از این رقم است.

کدام یک را انتخاب کنید؟ اینترنت ADSL یا اینترنت TD-LTE

کدام یک را انتخاب کنید؟ اینترنت ADSL یا اینترنت TD-LTE

اما در تکنولوژی TD-LTE، هر فرستنده سرعتی تا حدود 100 مگابیت در ثانیه و یا بیشتر را تامین می‌کند. اما این ظرفیت باید بین تمام مشترکانی که به آن فرستنده متصل هستند، توزیع شود. اما گذشته از تعداد مشترکان، نکته‌ای که روی سرعت اتصال TD-LTE تاثیرگذار است، فاصله از فرستنده است. سرعت واکنش پینگ پایین و پایدار در سرویس td lte موجب شده که برای مصرف خانگی (خصوصاً بازی‌های آنلاین) مناسب‌تر باشد.

در گذشته، یکی از مزیت‌های ADSL، هزینه نسبتاً پایین آن بود. اما در حال حاضر، باوجود رشد و توسعه شبکه های موبایل، هزینه اینترنت بی‌سیم بسیار کاهش پیدا کرده است.






نوشته شده در تاریخ 96/3/10 ساعت 4:25 ع توسط ماهان نت


اینترنت تبدیل به بستری برای انجام همه امور از جمله ارتباط، کار، تحصیل، تجارت، سرگرمی، پژوهش و بسیاری از فعالیت‌های دیگر شده است. به دلیل گستردگی استفاده از اینترنت، کیفیت و سهولت در دسترسی و استفاده از آن، به یکی اولویت‌ها تبدیل شده است. چرا که شیوه مناسب برای اتصال به اینترنت، می تواند تاثیر به‌سزایی در روند انجام کارهای ما و درنتیجه روی زندگی داشته باشد. اگرچه گسترش شبکه‌های موبایل موجب شدند تا همیشه و همه‌جا به اینترنت متصل باشیم، اما همچنان اکثر ما به یک اتصال پایدار، سریع و ارزان قیمت در منزل یا محل کار خود نیاز داریم. در این مطلب به مقایسه دو سرویس ADSL و TD-LTE پرداخته‌ایم تا کاربران با آگاهی بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین این دو تکنولوژی این است که ADSL برمبنای نقل و انتقال اطلاعات روی‌ سیم‌های مسی تلفن ثابت کار می‌کند، اما TD-LTE بر پایه شبکه‌های موبایل نسل چهارم (TD-LTE) توسعه یافته است. از همین‌جا می‌توانیم متوجه برخی معایب و محاسن این دو تکنولوژی شویم. برای مثال، ADSL الزاماً به یک خط تلفن ثابت نیاز دارد. اما td lte نیازی به خط تلفن ثابت ندارد، اما برای استفاده از آن حتماً باید در منطقه تحت پوشش شبکه TD-LTE قرار داشته باشید.

تفاوت ADSL و TD-LTE

تفاوت ADSL و TD-LTE

تازگی پوشش شبکه TD-LTE در ایران رو به افزایش بوده است، اما همچنان خط‌های تلفن ثابت نفوذ بیشتری داشته‌اند. البته تنها خط تلفن ثابت مشکل ADSL را حل نمی‌کند، بلکه موضوع بعدی پر بودن پورت‌ها در مراکز مخابراتی است. اگر در طول مسیر با هیچ‌کدام از این موانع روبرو نباشید، سپس باید زمانی را صرف تکمیل فرم‌ها و عرضه اینترنت از سمت شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت کنید.

اما خرید و راه اندازی اینترنت TD-LTE سریع‌تر و آسان‌تر است. فقط باید مطمئن شوید که در منطقه تحت پوشش اینترنت هستید و اقدام به خرید آنلاین مودم و سیم‌کارت TD-LTE کنید. نکته‌ای که در این رابطه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این است که در صورت تعویض منزل یا محل‌کار خود، برای دریافت اتصال مجدد اینترت ADSL باید تمام مراحل فوق را دوباره انجام دهید؛ اما امکان جابه‌جایی اینترنت TD-LTE به تمام مناطق تحت پوشش این سرویس وجود دارد.






نوشته شده در تاریخ 96/3/8 ساعت 2:59 ع توسط ماهان نت


TD_LTE، اینترنت بی‌سیم خانگی و اداری

یکی از بهترین گزینه‌های تامین اینترنت منازل مسکونی، سازمان و شرکت‌های تجاری اینترنت 4G یا 4.5G است. این فناوری بی‌سیم از سرعت بالایی نیز برخوردار است. اگر هم‌اکنون، کاربر اینترنت ADSL هستید، اما کیفیت خدمات آن شما را راضی نگه نمی‌دارد، یا این‌که اگر در منطقه شما پورت خالی برای ارائه خدمات اینترنت وجود ندارد، بهترین گزینه برای شما، اینترنت همراه 4G/4.5G یا TD-LTE است.

از مزایای این سرویس پیش‌تر گفته‌ایم، اما به‌طور خلاصه از ویژگی‌های اینترنت TD-LTE می‌توان به انواع بسته‌ها، عدم نیاز به خط تلفن ثابت، سهولت و سادگی در جایه‌جایی به هر مکان و منطقه‌ای (در صورت تحت پوشش بودن)، پایداری در آپلود و دانلود و… اشاره کرد.

TD_LTE، اینترنت بی‌سیم خانگی و اداری

TD_LTE، اینترنت بی‌سیم خانگی و اداری

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اینترنت TD-LTE می‌توان به مودم‌های مبتی بر سیم کارت اشاره کرد. این مودم‌‌ها امکان جابه‌جایی به هر منطقه‌ای دارند و استفاده از سیم‌کارت‌ها نیز موجب شده که به استفاده از خط‌های ثابت، پورت خالی و وابستگی به مخابرات نیازی نباشد.

سازمان‌هایی که نیاز فوری و سریع به راه‌اندازی اینترنت دارند، می‌توانند در کمتر از 48 ساعت این سرویس را نصب و راه‌اندازی کنند.

کاربران این سرویس می‌توانند با بهره‌گیری از TD-LTE سرعت بالای اینترنت، تا 40مگابیت بر ثانیه، را تجربه کنند.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ