سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ماهان نت
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 24537
کل یادداشتها ها : 20

< 1 2
نوشته شده در تاریخ 96/3/3 ساعت 3:25 ع توسط ماهان نت


خاموش بودن چراغ ADSL

روی تمام مودم‌ها معمولاً چند چراغ قرار گرفته که هر کدام نشان دهنده یک مورد خاص است. چراغ ADSL نشان دهنده‌ی وجود دیتا روی خط اینترنت و انتقال آن به سمت DSL CPE است. این چراغ برای ارتباط DSL حتماً و همیشه باید روشن باشد.

رفع مشکل خاموش بودن چراغ ADSL

رفع مشکل خاموش بودن چراغ ADSL

در سرویس ADSL به اولین چیزی که باید توجه شود، اطمینان از روشن بودن همین چراغ است. در صورت خاموش بودن این چراغ، ارتباط مودم با خط رانژه به‌طور درست برقرار نیست. در نتیجه برای رفع این مشکل، باید موارد و مراحل زیر را تا روشن شدن چراغ DSL دنبال کنید:

  1. ابتدا باید از روشن بودن مودم مطمئن شوید. ببینید آیا مودم را به برق زده‌اید و آیا کلید مودم روشن است یا خیر. همچنین دقت کنید که آداپتور مودم را به درستی به مودم متصل کرده باشید.
  2. از اتصال صحیح تلفن به مودم اطمینان حاصل کنید.
  3. دقت داشته باشید که کابلی که به پشت مودم متصل شده، همان خط تلفنی باشد که رانژه شده و روی آن اینترنت شما برقرار شده است.
  4. یک دستگاه تلفن را به خط رانژه شده متصل کنید و ببینید آیا تلفن شما بوق دارد یا خیر.
  5. در صورت نداشتن بوق، با شماره‌گیری 20117 خرابی خط تلفن خود را اعلام کنید.
  6. اگر سر راه کابل تلفن یک اسپلیتر قرار داده‌اید، از اتصال صحیح آن اطمینان حاصل نمایید (DSL برای کابل متصل شده به مودم، Phone برای کابل متصل شده به دستگاه تلفن و Line برای خط ورودی از پریز تلفن).
  7. تمامی دستگاه‌ها و لوازم جانبی متصل به‌‌خط تلفن مانند تلفن، فکس، کالر آی‌دی، صفربند و غیره را از روی خط بردارید و یک بار مودم را مستقیماً به خط تلفن وصل کنید.

 

اما اگر باز هم مشکل خاموش بودن چراغ مودم حل نشد، می‌توانید با پشتیبانی سرویس‌دهنده اینترنت خود تماس بگیرید.

 








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ